Linkit ja hakukoneoptimointi

Jos toiset sivustot ovat halukkaita linkkaamaan sivustollesi, se on Googlelle merkki siitä, että sisältösi on laadukasta. Itseasiassa linkit ovat Googlen mukaan yksi kolmesta tärkeimmästä tekijästä, jotka vaikuttavat sivuston sijoituksiin hakukoneissa. Kaksi muuta tekijää ovat sisältö ja RankBrain. RankBrain on osa Googlen algoritmia, joka oppii koko ajan löytämään paremmin hakuja vastaavia tuloksia koneoppimista hyödyntämällä. Ulkoa tulevien…

Avainsanatutkimus – Näin teet sen paremmin kuin kilpailijasi

Avainsanojen lisäksi tutkimus sisältää usein myös tietoa siitä, paljonko kyseisiä aiheita haetaan ja kuinka kilpailtuja sanat ovat. Itse kirjaan avainsanatutkimukseen ylös myös sen, minkälaisilla sisällöillä tai toimenpiteillä kyseiset hakusanat on mahdollista voittaa. Tutkimus kannattaa toistaa säännöllisin väliajoin, koska ihmisten käyttäytyminen sekä kilpailutilanne muuttuu koko ajan. Lisäsi uusia trendejä syntyy jatkuvasti. Esimerkiksi Google on kertonut, että…

Konversio-optimointi: Näin saat enemmän myyntiä samalla mainosbudjetilla

Mitä konversio-optimointi on? Verkkokaupan myynnin voi laskea seuraavalla kaavalla: kävijöiden määrä x konversioaste x keskiosto. Esimerkiksi jos kaupassasi on 1 000 kävijää, joista 1% ostaa ja keskiostos on 100€ saat myynniksi 1 000 * 0,01 * 100€ = 1000€. Konversio-optimoinnilla (engl. CRO, conversion rate optimization) pyritään vaikuttamaan kaavan keskimmäiseen ja viimeiseen osaan eli konversioasteeseen sekä…

|

Sorrutko verkkokaupan haku­­­kone­opti­moinnissa puuhasteluun, joka ei tuo tuloksia?­

Iso osa ihmisistä tuntuu ajattelevan, että verkkokaupan hakukoneoptimointia tehdään siten, että etsitään jostakin avainsanatyökalusta ensin lista avainsanoja, jotka liittyvät jotenkin verkkokaupan tuotteisiin ja tämän jälkeen käydään lisäilemässä avainsanoja teksteihin ja otsikoihin. Hieman enemmän aiheesta perillä olevat saattavat jo ajatella, että myös domainiin linkittävien sivustojen määrä ja laatu sekä esimerkiksi sivuston nopeus vaikuttavat mahdollisuuksiin sijoittua hakukoneissa….