Teknisen hakukoneoptimoinnin opas

Teknisen hakukoneoptimoinnin avulla varmistat, että sivustosi: Nykyisillä julkaisujärjestelmillä pystytään helposti tuottamaan hakukoneystävällisiä sivustoja, mutta muutamia asioita kuten se, että sivustosi täyttää tietyt Googlen asettamat laatustandardit, on hyvä ottaa huomioon. Erinomainen lähde teknisten ongelmien löytämiseen on Googlen tarjoama ilmainen Search Console työkalu. Sieltä löydät tietoa esimerkiksi, jos sivustosi käytettävyydessä tai indeksoinnissa on ongelmia. 1. Suunnittele sivuston…

Linkit ja hakukoneoptimointi

Jos toiset sivustot ovat halukkaita linkkaamaan sivustollesi, se on Googlelle merkki siitä, että sisältösi on laadukasta. Itseasiassa linkit ovat Googlen mukaan yksi kolmesta tärkeimmästä tekijästä, jotka vaikuttavat sivuston sijoituksiin hakukoneissa. Kaksi muuta tekijää ovat sisältö ja RankBrain. RankBrain on osa Googlen algoritmia, joka oppii koko ajan löytämään paremmin hakuja vastaavia tuloksia koneoppimista hyödyntämällä. Ulkoa tulevien…

Avainsanatutkimus – Näin teet sen paremmin kuin kilpailijasi

Avainsanojen lisäksi tutkimus sisältää usein myös tietoa siitä, paljonko kyseisiä aiheita haetaan ja kuinka kilpailtuja sanat ovat. Itse kirjaan avainsanatutkimukseen ylös myös sen, minkälaisilla sisällöillä tai toimenpiteillä kyseiset hakusanat on mahdollista voittaa. Tutkimus kannattaa toistaa säännöllisin väliajoin, koska ihmisten käyttäytyminen sekä kilpailutilanne muuttuu koko ajan. Lisäsi uusia trendejä syntyy jatkuvasti. Esimerkiksi Google on kertonut, että…

Konversio-optimointi: Näin saat enemmän myyntiä samalla mainosbudjetilla

Mitä konversio-optimointi on? Verkkokaupan myynnin voi laskea seuraavalla kaavalla: kävijöiden määrä x konversioaste x keskiosto. Esimerkiksi jos kaupassasi on 1 000 kävijää, joista 1% ostaa ja keskiostos on 100€ saat myynniksi 1 000 * 0,01 * 100€ = 1000€. Konversio-optimoinnilla (engl. CRO, conversion rate optimization) pyritään vaikuttamaan kaavan keskimmäiseen ja viimeiseen osaan eli konversioasteeseen sekä…