|

Sorrutko verkkokaupan haku­­­kone­opti­moinnissa puuhasteluun, joka ei tuo tuloksia?­

Iso osa ihmisistä tuntuu ajattelevan, että verkkokaupan hakukoneoptimointia tehdään siten, että etsitään jostakin avainsanatyökalusta ensin lista avainsanoja, jotka liittyvät jotenkin verkkokaupan tuotteisiin ja tämän jälkeen käydään lisäilemässä avainsanoja teksteihin ja otsikoihin. Hieman enemmän aiheesta perillä olevat saattavat jo ajatella, että myös domainiin linkittävien sivustojen määrä ja laatu sekä esimerkiksi sivuston nopeus vaikuttavat mahdollisuuksiin sijoittua hakukoneissa….

Avainsanatyökalut – 8 parasta listattuna

Hakukoneita on useita ja ensimmäisenä suurimmalle osalle tulee varmastikin mieleen Google. Muita ovat esimerkiksi Youtube, Amazon, Etsy, Ebay, Pinterest, Bing, Yandex ja niin edelleen. Tässä artikkelissa olevat avainsanatyökalut ovat loistavia, kun teet avainsanatutkimusta Google-optimointia varten, mutta osa toimii myös muille hakukoneille. Sinua saattaisi kiinnostaa myös: Sorrutko verkkokaupan haku­­­kone­opti­moinnissa puuhasteluun, joka ei tuo tuloksia?­ 1. Google…

|

WordPress hakukoneoptimointi – kaiken kattava opas 2023

Kun puhutaan WordPress hakukoneoptimoinnista, sisällönhallintajärjestelmää kannattaa ajatella ohjelmistona samalla tavalla kuin vaikkapa InDesignia, Wordia tai Google Docsia. Tässä artikkelissa vinkkaan sinulle parhaat keinot siihen, miten WordPressiin tuotetun sisällön saa mahdollisimman hyvin sellaiseen muotoon, jota hakukoneet ymmärtävät ja suosivat. Alla olevat toimenpiteet luovat hyvän pohjan hakukonelöydettävyydelle, mutta saadaksesi tuloksia sinun täytyy myös tuottaa sisältöä ja promota…

Tuotesivujen hakukoneoptimointi – 5 toimenpidettä, joilla verkkokauppasi sijoitus paranee

Näillä viidellä toimenpiteellä hakukoneoptimoit verkkokauppasi tuotesivut ja parannat verkkokauppasi näkyvyyttä hakukoneissa. Muista olla kärsivällinen sillä etenkin uuden sivuston ilmaantuminen Googlen etusivulle kestää yleensä hetken aikaa. Lue lisää aiheesta: Sorrutko verkkokaupan hakukoneoptimoinnissa puuhasteluun, joka ei tuo tuloksia? 1. Etsi oikeat avainsanat Tuotesivujen optimointi kannattaa aloittaa avainsanatutkimuksen tekemisellä. Jos olet vastikään perustanut verkkokauppasi, niin suurin virhe on…

Hakukoneet ja indeksointi – 6 yleisintä kysymystä ja vastausta

Hakukoneiden botit (engl. bot, sprider, crawler) selaavat jatkuvasti nettiä ja etsivät uusia sivuja ja sivustoja esimerkiksi seuraamalla linkkejä, joita ne löytävät tai lukemalla sivustojen sivukarttoja. Kun hakukone löytää uuden sivun se, lisää sen mahdollisesti indeksiinsä. Indeksit ovat valtavia tietorakenteita, jotka on järjestetty samalla tavalla kuin kirjan hakemisto, jotta hakukoneet pystyvät hakemaan sieltä tietoa mahdollisimman nopeasti….

Kuvien hakukoneoptimointi: 9 käytännön vinkkiä

Google näyttää hakutuloksissaan kuvia tietyillä visuaalisilla hauilla kuten vaikkapa vaatteita, reseptejä, neuleohjeita tai puutarhaideoita etsiessäsi. Lisäksi Googlella on myös erillinen kuvahaku, jonka kautta huonommallakin sijoituksella voi saada liikennettä, jos kuva on vain hyvä ja erottuva. Usein kuvat jäävät kuitenkin hakukoneoptimoinnissa vähemmälle huomiolle. Google on kertonut, että se yrittää päätellä, mistä kuvassa on kysymys seuraavien tekijöiden…

Teknisen hakukoneoptimoinnin opas

Teknisen hakukoneoptimoinnin avulla varmistat, että sivustosi: Nykyisillä julkaisujärjestelmillä pystytään helposti tuottamaan hakukoneystävällisiä sivustoja, mutta muutamia asioita kuten se, että sivustosi täyttää tietyt Googlen asettamat laatustandardit, on hyvä ottaa huomioon. Erinomainen lähde teknisten ongelmien löytämiseen on Googlen tarjoama ilmainen Search Console työkalu. Sieltä löydät tietoa esimerkiksi, jos sivustosi käytettävyydessä tai indeksoinnissa on ongelmia. 1. Suunnittele sivuston…

Linkit ja hakukoneoptimointi

Jos toiset sivustot ovat halukkaita linkkaamaan sivustollesi, se on Googlelle merkki siitä, että sisältösi on laadukasta. Itseasiassa linkit ovat Googlen mukaan yksi kolmesta tärkeimmästä tekijästä, jotka vaikuttavat sivuston sijoituksiin hakukoneissa. Kaksi muuta tekijää ovat sisältö ja RankBrain. RankBrain on osa Googlen algoritmia, joka oppii koko ajan löytämään paremmin hakuja vastaavia tuloksia koneoppimista hyödyntämällä. Ulkoa tulevien…

Avainsanatutkimus – Näin teet sen paremmin kuin kilpailijasi

Avainsanojen lisäksi tutkimus sisältää usein myös tietoa siitä, paljonko kyseisiä aiheita haetaan ja kuinka kilpailtuja sanat ovat. Itse kirjaan avainsanatutkimukseen ylös myös sen, minkälaisilla sisällöillä tai toimenpiteillä kyseiset hakusanat on mahdollista voittaa. Tutkimus kannattaa toistaa säännöllisin väliajoin, koska ihmisten käyttäytyminen sekä kilpailutilanne muuttuu koko ajan. Lisäsi uusia trendejä syntyy jatkuvasti. Esimerkiksi Google on kertonut, että…