Verkkokaupan markkinointi: 7+1 tapaa saada enemmän kävijöitä sivuillesi

1. Löydä kohderyhmäsi Ehkä helpoin tapa alkaa markkinoimaan verkkokauppaasi on mennä sinne, missä kohderyhmäsi jo on. Löytäisitkö foorumeja, Facebook-ryhmiä tai muita sivustoja, joilla unelma-asiakkaasi viettävät aikaa? On olemassa esimerkiksi Facebook-ryhmiä, jotka on tarkoitettu pelkästään tietynlaisten palveluiden tai tuotteiden mainostamiseen, mutta muista kuitenkin, että useissa paikoissa tuotteiden mainostamista suoraan ei välttämättä katsota hyvällä. Tätä voit kiertää…

Parhaat chatbotit 2023

Mikä on chatbot? Chatbot on ohjelmisto, joka keskustelee esimerkiksi verkkosivuston kävijöiden kanssa ikäänkuin se olisi ihminen. Chatbotteja käytetään yleisesti myös esimerkiksi Facebookin Messengerissä ja Whatsupissa. Toteustapansa perusteella ohjelmistot voidaan jakaa kolmeen luokkaan: Mielestäni yksi hyvä esimerkki tekoälypohjaisesta botista on OP:n Opotti, jolle voit alkaa juttelemaan samoin kuin asiakaspalvelijalle ja sen kanssa on melko sujuvaa asioida….

Suosituimmat verkkokauppa-alustat Suomessa 2023

Alle olen listannut tällä hetkellä yleisimmät Suomessa käytössä olevat verkkokauppa-alustat. Pienten ja keskisuurten verkkokauppojen osalta tiedot perustuvat Facebookin Verkkokauppiaat ryhmässä tehtyyn kyselyyn sekä Paytrailin tekemään kyselyyn. Verkkokauppiaiden ryhmässä vastauksia oli yli 900 ja Paytrailin kyselyyn oli vastattu 845 kertaa. Tulokset eivät ole mitenkään tieteellisesti valideja, koska kumpaankin kyselyyn vastanneissa tuntuu olevan pääasiassa pienten ja keskisuurten…

Konversio-optimointi: Näin saat enemmän myyntiä samalla mainosbudjetilla

Mitä konversio-optimointi on? Verkkokaupan myynnin voi laskea seuraavalla kaavalla: kävijöiden määrä x konversioaste x keskiosto. Esimerkiksi jos kaupassasi on 1 000 kävijää, joista 1% ostaa ja keskiostos on 100€ saat myynniksi 1 000 * 0,01 * 100€ = 1000€. Konversio-optimoinnilla (engl. CRO, conversion rate optimization) pyritään vaikuttamaan kaavan keskimmäiseen ja viimeiseen osaan eli konversioasteeseen sekä…

|

Sorrutko verkkokaupan haku­­­kone­opti­moinnissa puuhasteluun, joka ei tuo tuloksia?­

Iso osa ihmisistä tuntuu ajattelevan, että verkkokaupan hakukoneoptimointia tehdään siten, että etsitään jostakin avainsanatyökalusta ensin lista avainsanoja, jotka liittyvät jotenkin verkkokaupan tuotteisiin ja tämän jälkeen käydään lisäilemässä avainsanoja teksteihin ja otsikoihin. Hieman enemmän aiheesta perillä olevat saattavat jo ajatella, että myös domainiin linkittävien sivustojen määrä ja laatu sekä esimerkiksi sivuston nopeus vaikuttavat mahdollisuuksiin sijoittua hakukoneissa….